Hank blogt

Fitness

8 Voordelen van een Personal Trainer

Als je met fysieke training wilt beginnen, vraag je je misschien af of je het alleen moet doen of een personal trainer in de arm moet nemen. De vraag die door je hoofd blijft spoken is of mensen echt een personal trainer nodig hebben en wat de voordelen zijn.

Soms kun je teruggetrokken worden door de gevolgen voor de kosten, denkend dat een personal trainer je veel geld kan kosten, maar dat is niet het geval. Natuurlijk zal een personal trainer je wat in rekening brengen, maar de kosten zijn vrij betaalbaar en kunnen niet op tegen de voordelen die je zult krijgen.

Enkele van de voordelen van het hebben van een personal trainer zijn:

1. Een personal trainer geeft je onderwijs

Het feit dat personal trainers ook opvoeders zijn is misschien wel de belangrijkste reden waarom mensen ze inhuren. Zo wordt personal training in Vancouver gegeven door deskundigen die je kunnen onderrichten over lichaamsbeweging, fitness, gezondheid, dieet, enz.

De kennis die een personal trainer je bijbrengt zal je in staat stellen je fitness doelen te bereiken. Hij zal je ook helpen begrijpen wat je geacht wordt te doen om die doelen te bereiken. Een fitness professional zal ook beschikbaar zijn om al je vragen op een persoonlijke en gedetailleerde manier te beantwoorden. Dit zal je meer helpen dan je te moeten wenden tot Google of YouTube.

2. Helpen je een perfecte vorm te krijgen

Als je alleen traint, weet je misschien niet welke houdingen schadelijk zijn en welke juist. Een professionele trainer vertelt je niet alleen over correcte houdingen, maar demonstreert ze ook. Ze leren je ook de juiste technieken die ervoor zorgen dat je de oefeningen efficiënt en correct uitvoert.

Een goede houding hebben minimaliseert de kans op blessures en maximaliseert je resultaten. Bedenk dat het uitvoeren van een oefening waar je niet op getraind bent rampzalige gevolgen kan hebben. Een trainer zal je eerst instrueren hoe je de oefening moet uitvoeren en ze dan voor je demonstreren voordat hij je toestaat ze onder zijn toezicht uit te proberen.

3. Komt tegemoet aan je persoonlijke behoeften

Iedereen is uniek. Je mogelijkheden en eisen zijn niet dezelfde als die van de persoon naast je in de sportzaal. Een professionele trainer houdt rekening met je fitnessniveau, gezondheid, gewicht, enz., voor hij een persoonlijk oefenregime voor je ontwerpt.

De trainer zal ook nagaan of je blessures hebt en welke soorten oefeningen je situatie niet kunnen verergeren. Hij of zij zal ook rekening houden met je oefendoelen, of je spieren wilt opbouwen, afvallen, of aan een wedstrijd meedoen.

4. Zal de verantwoordelijkheid vergroten

Als je alleen traint, kun je gemakkelijk smoesjes verzinnen om een training te missen, omdat je aan niemand verantwoording schuldig bent. Alleen trainen bevordert uitstelgedrag. Je zult steeds weer uitspraken doen als “Ik zal morgen beginnen” Dit is niet het geval als je een personal trainer hebt

Een professionele trainer zal ervoor zorgen dat je je aan je doelen houdt en nooit je oefeningen mist. De trainer zal je blijven pushen en je zelfs herinneren aan je trainingssessies. Als je iemand hebt die je zo opvolgt en aanmoedigt, zul je hoogstwaarschijnlijk je doelen bereiken.

5. Helpen je resultaten te maximaliseren en tijdverspilling te minimaliseren

Tijd is van essentieel belang als het op trainen aankomt. Trainen betekent niet dat je leven tot stilstand hoeft te komen. Je zult nog steeds moeten werken, tijd met je gezin moeten doorbrengen, en tijd hebben om te rusten.

Een personal trainer helpt je de beste tijd voor je trainingssessie vast te stellen en zorgt ervoor dat je er het beste van maakt. De trainer helpt je je tijd op de sportschool te beheren. Hij weet hoe lang je op een bepaalde machine moet zitten of hoe lang je bepaalde oefeningen kunt doen om er maximaal profijt van te hebben.

6. Zorg voor voedingsbegeleiding

Voeding en fitness gaan hand in hand. De trainer helpt je een dieet samen te stellen dat bij je trainingsbehoeften past. Bijvoorbeeld, als je doel is om af te vallen, zal de trainer een dieet samenstellen dat gewichtstoename niet bevordert

Tegelijkertijd zal de trainer ook oefeningen voor je ontwerpen die helpen bij vetverbranding. De trainer zal je dieet in evenwicht brengen om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die je nodig hebt plus de energie die je nodig hebt voor je trainingen. Bovendien zal de trainer ervoor zorgen dat je meer calorieën verbrandt dan je verbruikt.

7. Verbeteren van de geestelijke gezondheid

Trainingen zijn niet alleen bedoeld om de lichamelijke gezondheid te verbeteren. Ze spelen ook een belangrijke rol bij het stimuleren van de geestelijke gezondheid. Van workouts is bekend dat ze mentale aandoeningen als depressie en angst verlichten. Als je toevallig depressief bent, zal je trainer oefeningen kiezen die je motiveren en je positieve gedachten geven. Je personal trainer is ook je vertrouwenspersoon. Hij of zij kan je een schouder bieden om op te leunen als de dingen niet naar je zin lijken te gaan.

8. Geef je zelfvertrouwen een boost

Een personal trainer helpt je je fitness doelen te bereiken en helpt je met je algehele welzijn. Ze zullen zich zorgen maken als je gestrest bent, omdat ze weten dat dit invloed heeft op je eetgewoonte en hoe je presteert in de sportschool. Als je je neerslachtig voelt, grijpen ze in om je zelfvertrouwen op te krikken.

Ook als je niet naar behoren traint, zullen ze je niet uitschelden maar woorden van aanmoediging gebruiken. Zelfs als een bepaalde oefening je niet lukt, zullen ze heel geduldig met je zijn en je aanmoedigen het steeds opnieuw te proberen tot je het onder de knie hebt. Dit is niet het geval als je alleen traint, in welk geval je het na een paar pogingen zult opgeven.

Conclusie

Als je er nog nooit aan gedacht had een personal trainer te nemen, moeten de bovenstaande voordelen je aanmoedigen het toch te doen. Kies een persoonlijke trainer die ervaren, vriendelijk en toegewijd is. Kies iemand die je situatie begrijpt en de doelen die je probeert te bereiken. Je moet echter niet vergeten dat het bereiken van deze doelen jouw inspanning vergt

Je hoeft niet alles in de handen van je personal trainer te laten. Je moet ook gedisciplineerd zijn, toegewijd, eerlijk, en vooral een goede tijdwaarnemer. Geef je trainer een makkelijke tijd, zodat hij geen excuus heeft om je te dumpen.

Uitgelichte foto door Jonathan Borba op Unsplash